Ved at fortsætte med brugen af denne hjemmeside, godkender du brugen af cookies. Du kan læse mere om cookies her

 

Forbrugslån - GO/NO GO??

Vi har skrevet os op til et hav af boliger efterhånden og venter på vi bliver tilbudt noget. Pt kan vi ikke flytte før tidligst 15.marts - så der er rigelig med tid. (Har dog ikke rigtig nogen idé om hvor lang tid man venter, da man bare står som nummer et eller andet...) Men i hvert fald kunne jeg godt tænke mig at få "opdateret" vores møbler når vi dertil hvor vi er flyttet. Det drejer sig faktisk om næsten alt. Sofa, sofabord, garderobeskab, spisebord + stole, seng (madrasser har vi..) Pt har vi bare ikke pengene til at købe så mange møbler på én gang og vi er begge på KH, så faktisk kan vi slet ikke optage lån. Men når vi når den anden side af jul skal jeg til at søge job, som forhåbentlig så starter 1.marts. Har tænkt mig at søge ALT hvad der søges kan. Vil gerne ud af KH og "klare mig selv" så at sige. Men, er der nogle af jer der har erfaringer med optage lån i forbindelse med køb af nye møbler? Kan man overhovedet det? Er det i banken man tager lån? Og kan det overhovedet betale sig? Pt har vi et indskudslån (fra banken, trods vi er på kh) som vi er færdige med at betale af på til februar. Også derfor vi ikke vil flytte før, men det er jo lige rundt om hjørnet. Ved dette lån ender vi med at have betalt ca 2.500 mere end vi egentlig lånte. Ved ikke hvor mange penge vi skal bruge til de møbler men nok i hvert fald 20.000 .. Så hvis jeg får job og min kæreste forhåbentlig også gør. Kan man så godt tage lån til møbler i banken? Og SKAL de have papir/forklaring på hvad pengene skal bruges til når det ikke er "mere" end 20.000 ? Forbrugslån er vel egentlig sådan nogle man tager hos forhandleren - eller hvad? Og der er fx elgiganten som har 60 mdrs rentefrit - men kommer man ikke til at betale en hel masse mere end varen egentlig koster alligevel? Og findes der overhovedet møbelforretninger der har sådan en ordning? Det bliver self. nok kun en realitet hvis vi begge er i job når vi flytter.

24-11-2012
Lilleas
Lilleas

Hej

Forbrugslån er altid no-go... Det kan aldrig være en god idé og der er næsten altid bedre alternativer. Hvis du er usikker på om du kan betale pengene tilbage igen skal du ikke låne penge. Hvis du er sikker på, at du kan betale pengene tilbage, så lån af venner og familie i stedet.

Mvh. Victor fra https://tjekrevisor.dk/

18-10-2019
victor91
victor91
Planlægger

Jeg har en anderledes holdning. Brug dine penge på alternative former for investeringer. Eksmepelvis er betting branchen et marked der boomer derud af.

Venlig hilsen
Jonas Piet
Ejer af https://www.bettingglory.com

14-10-2019
Peter Larsen
Peter Larsen

Jeg ville aldrig råde dig eller nogen anden til at tage det. Det er min egen mening, men man ser også at nogle mennesker generelt gør det alligevel og hvis du læser dette og er en af dem. Så huske at sammenlign diverse lån. Det kan gøres hurtigt og nemt igennem https://houseofbanks.dk/kviklaan/ . Hvis dette ikke skulle være nok, er der også flere guides som hjælper dig på vej til at finde det bedste lån. Men også at få styr på din økonomi så du ikke ender med at skulle tage flere lån i fremtiden.

04-04-2019
kenny2312
kenny2312

Vil som de fleste andre også "advarer" mod forbrugslån. Det kan for så vidt være fint nok, men man kan virkelig komme galt afsted hvis man ikke passer på (taler af erfaring).. Så undersøg markedet grundigt først! Har selv tidligere brugt https://lendbob.com/dk/ til at sammenligne.. Endte dog med at lade være med at optage et lån igen :)

26-03-2019
KasperN
KasperN

Jeg har lige som andre også taget et forbrugslån, som disse https://www.nylaan.dk/forbrugslaan/ og der skal man være opmærksom på at vilkårene kan være meget forskellige. Hvis man kigger sig godt for, så er det dog muligt at få et lån på rimelige vilkår.

14-03-2019
muttimusen
muttimusen

Jeg vil stærkt foreslå at spare op i stedet for at tage sådanne lån. For eksempel, hvis du tager et lån for 10000, vil du ende med at betale dobbelt eller mere tilbage.

https://sparexperten.dk

21-02-2019
Euphoria_21
Euphoria_21
Baby på 11 måneder

Denne kommentar er blevet slettet af forfatteren.

21-02-2019
Euphoria_21
Euphoria_21
Baby på 11 måneder

Jeg kan aldrig anbefale forbrugslån. Se om du ikke har andre muligheder ellers skal du tænke dig virkelig godt om inden.

Vh,

Christina // https://www.casinochef.dk/

31-01-2019
stina0312
stina0312

Jeg er arbejder som hobby tekstforfatter hos https://www.lån.dk og vil klart anbefale, at man sparer op istedet for at ansøge om et forbrugslån.
Forbrugslån er ofte den dyreste løsning der findes i længden og derudover kan det også bedre betale sig, at gå ned i sin lokale bank og få gennemgået sin økonomi istedet for blot, at optage et forbrugslån.

25-12-2018
Jesper Lyn
Jesper Lyn

Jeg kan ikke anbefale den slags forbrugslån. Jeg var selv så smart at tage et kviklån, igennem https://mrfinans.dk/ hvis jeg ikke tager fejl, så jeg kunne købe alt det nyeste babyudstyr, da vi fik vores første barn. Om jeg har fortrudt det? I den grad. Det er så sure penge at skulle betale hver måned, og man kommer som regel til at betale 50 % mere end man har lånt.
Så forbrugslån er No-go herfra.

07-12-2018
Lisbeth Andersen
Lisbeth Andersen

Åh nej, gør det ikke, du skaber bare problemer for dig selv - vent til du har fået job og sparet op. Hvis du så har råd, så kan du købe møbler kontant. Har du ikke, så har du bestemt heller ikke råd til at tage forbrugslån - det er den dyreste måde du kan gøre det på. I øvrigt, så kan du spare meget på at købe brugte møbler. Det har jeg selv gjort, og der er rigtig mange fine møbler til salg i god stand, til under halv pris ift nypris :-)

06-12-2018
Ridrost
Ridrost
Barn på 3 år og 7 måneder

Hej Lilleas :-)

Som mange af de andre også skriver, så vil jeg sætte mig rigtig godt ind i det lån du evt. vil optage. Oftest når virksomheder tilbyder rentefri finansiering eller andet på f.eks. forbrugslån, så tjener de pengene gennem gebyrer eller andet. Hvis du dog skal låne pengene, så kan jeg anbefale den her side: https://www.laantildig.dk/ . Der kan du også læse mere om, hvad du skal være opmærksom ved et lån. Du kan også få et godt overblik over, hvor lånet er billigst henne :-)

30-11-2018
Mullen91
Mullen91

Denne kommentar er blevet slettet af forfatteren.

30-11-2018
Mullen91
Mullen91

Det er vigtigt at sætte sig ind mulighederne, da der kan være stor forskel på renter og afdrag på forbrugslån.

Vi har samlet en guide på Lånet.dk, hvor du kan læse om fordele og ulemper ved de forskellige lånetyper. Læs mere her: https://xn--lnet-qoa.dk

29-11-2018
Jesper Hansen
Jesper Hansen

Hej Lilleas,

Forbrugslån er aldrig en god idé, og ikke anbefales værdigt. Er der ingen mulighed for at låne penge fra er familiemedlem eller nær ven?

Eventuelt kan du jo forsøge a opspare over en periode, eller tage et ekstra job? Måske har din kæreste bedre muligheder, men da jeg ikke kender jeres baggrund, så er det også meget begrænset hvad man kan give af gode råd til "fremmede"

Mvh
Sandra

15-09-2018
Sandralille
Sandralille

Der er ikke så meget at rafle om, hvis du kan undgå et forbrugslån, så skal du det. Det er dyrt og du vil fortryde det. Forsøg istedet at låne hos dine forældre eller spar sammen. Se evt. denne oversigt https://forbrugerfinans.dk/forbrugslaan.php , hvis du helt reelt vil se, hvad forbrugslån egentlig koster dig!

Mvh.
Jacob

14-09-2018
JacobMedBettemand
JacobMedBettemand
Barn på 1 år og 11 måneder

Jeg vil mene det kommer an på hvad det skal bruges til. Men man skal huske at kigge sig rigtig godt for! ;)

Mathias
Skribent / https://cupoconcept.dk

07-09-2018
Math470
Math470

Gaaaammmmel tråd, men ikke desto mindre er det stadig meget relevant. Som udgangspunkt er der ikke noget i vejen med at optage et forbrugslån, hvis man blot bruger sin sunde fornuft og kigger sig for.

Der er mange billige forbrugslån (https://forbrugslån-billige.dk), men der er så sandelig også mange dyre forbrugslån. En god ide er der for altid at benytte sig af en lånesammenligner, som overordnet set er en oversigt over en lang række forbrugslån.

Oversigten gør det nemt at sammenligne renter, afdrag, ÅOP og andre vigtige faktorer i forbindelse med optagelse af forbrugslån se her: https://xn--lne-penge-52a.nu/ De billigste online forbrugslån har faktisk renter fra blot 3,95%, hvilket er billigere end et banklån.

Derudover skal man ikke stille sikkerhed for forbrugslånet, og flere af dem er endda gratis i 30 dage. Men husk; Det vil altid være billigere at spare op fremfor at låne penge!

07-09-2018
Tamske
Tamske
Planlægger

Bare sørg for at lave en god sammenligning af de forskellige lån så du ikke ender i rki fælden https://xn--ln-trods-rki-tcb.dk
Jeg vil foreslå at du tager et kig på sammenligning her https://xn--sms-ln-hurtigt-pib.dk/

05-09-2018
jeppen
jeppen
Barn på 3 år og 4 måneder

Man skal altid bare kigge sig rigtig godt for! :-)

Pernille
content manager / https://casinoguru.dk/

01-08-2018
polsen18
polsen18
Planlægger

Jeg kan kun anbefale jer at gøre én ting, og det er at spare op. Hvad enten I vælger en af de afdragsordninger, som butikkerne tilbyder, optager et banklån eller optager et forbrugslån, som kommer det til at koste jer i renter og gebyrer.

Du kan måske få et rentefrit forbrugslån, men det er altså kun i 30-60 dage, som du kan se her: https://xn--penge-ln-g0a.nu/forbrugslaan/ Efter denne periode skal der betales renter, og de kan sagtens ligge på knap 10% på disse online forbrugslån uden sikkerhed.

Spar op, siger jeg bare!

28-07-2018
Kanne75
Kanne75
Planlægger

For sjov søgte jeg på Google, hvor jeg blandt andet fandt denne låneside med SMS lån:https://smskviklaan.blogspot.com/ og https://laaninfo.jimdo.com


Det er jo helt vildt, at man kan få nogen til at betale så mange penge i renter på SMS lån. Jeg kan dog godt se, at de nye SMS lån er gratis den første måned, men alligevel!

Nå, men det var vist ikke online lån, jeg skulle kommentere på... Så alt i alt en rigtig flot låneside, du har lavet ;-)

01-06-2018
kasper thompsen
kasper thompsen

Jeg vil dels sige det er meget vanskeligt at låne noget som helst sted når man er i RKI og dels sige, at det er den sikre vej i yderligere problemer. Du er nødt til at sætte dine omkostninger så du kan klare dig uden nye lån. http://www.smskviklan.dk/ Du trænger i mine øjne ikke til hjælp til yderligere at låne. Når man står i et hul der er vanskeligt at komme op af, så er det første man skal gøre, at holde op med at grave.

23-05-2018
mortenvermund
mortenvermund

Denne kommentar er blevet slettet af forfatteren.

23-05-2018
mortenvermund
mortenvermund

Du har helt ret i, at der kan være mange penge at spare ved at benytte sig af en online lånesammenligning. Dog vil jeg gerne have lov til at tilføje, at online forbrugslån eller kviklån kan være dyrere end andre former for lån.

Se bare her: https://hvemskalbetale.dk/kviklaan hvor visse af kviklånene ligger på en rente, der overstiger 20%. Har man fået afslag i banken, så kan man overveje et kviklån, men jeg vil altid anbefale, at man sparer op, da det er langt det bedste og billigste.

08-05-2018
Kanne75
Kanne75
Planlægger

Tja, det kommer jo an på så meget. Det er sjældent en god idé at låne penge til noget, hvis man har muligheden for at spare op.

Hvis man alligevel gerne vil låne penge, så bør man altid prøve i banken inden man vælger et online lån, da de ofte er noget dyrere end i banken. Hvis du ikke har mulighed for at få et lån i banken, så sørg for at ansøge flere forskellige lån på en liste som her: https://onlinelaanene.dk/mobillaan/ så kan du bedre sammenligne de forskellige vilkår du ender med at få.

28-03-2018
molleandersn
molleandersn
Planlægger

Der er jo et hav af muligheder, du vil helt sikkert finde en lavere rente i banken.
Men har du ikke den mulighed kan du kigge in hos https://hurtiglaan.nu men husk kun at benytte disse online tjenester hvis du ikke har andre muligheder. Sørg for at låne så lidt som muligt, med så kort løbetid som muligt.
Held og lykke

28-02-2018
Dortea2018
Dortea2018

Uuuuh pas nu på! Når man står og mangler penge, så tager man sjældent de gode beslutninger. Min mand og jeg var i en lignende situation, dengang vores lille søn var på vej. Vi tog et forbrugslån igennem http://nyt-laan.dk , og har fortrudt det lige siden. Det er VIRKELIG dyrt, og vi betaler stadig af, selvom vi allerede har betalt langt mere end vi lånte.

Så lov mig at i virkelig tænker jeg om, før i går noget! Det kan virkelig blive en skidt start på forældrelivet.

26-02-2018
GitteDKDK
GitteDKDK

Jeg har i stedet meldt mig ind i et vikarbureau som hedder https://sundvikar.dk/ for at tjene lidt ekstra penge i weekenderne når jeg ikke har min datter.

12-01-2018
tp8200
tp8200

Hej! Jeg har selv måtte tage et forbrugslån for at klare mig igennem hele julegaveracet. Jeg fandt vist det man kalder en sammenligningsportal: https://superkredit.net/.

09-12-2017
tp8200
tp8200

Hejsa,
Pueha jeg synes det lyder til at I står i en ret svær situation, men jeg kan altså kun tilslutte mig størstedelen af folk herinde - hold jer LANGT fra forbrugslån! Det kan ALDRIG svare sig i forhold til hvor stor renten vil være og hvordan regner I med at kunne betale lånet tilbage når I ikke har en løn nogle af jer (endnu)

Hvis I endelig vil have nye møbler så undersøg eksempelvis den mulighed som ILVA tilbyder, hvor I kan udskyde betalingen til marts.
Jeg må dog være rigtig "kedelig" og foreslå jer at I pakker alle de møbler, som I kan, ned i papkasser og får større møbler opmagasineret hos venner og familie. Hvis I har brug for kasser som er endnu større end flyttekasser, så ser her: https://www.scanlux-flexible.dk/shop/83-papkasser/ Jeg kender godt følelsen af, at man gerne bare vil have det hele og det skal være NU.
Jeg flyttede selv i hus for over et år siden og det eneste jeg kunne forholde mig til og tænke på, var også bare at nu skulle "reden" på plads og jeg ville have nye lækre møbler, havemøbler, havetraktor, ect.
Dog er mit bedste råd simpelthen at I slår kold vand i blodet og får flyttet alle de møbler som I kan med ind i huset og så glæd jer over de små ændringer som I efterhånden får råd til med jeres nye lønninger, når I er i arbejde.
Det kan simpelthen ikke svare sig, at I sætter jer mega dyrt og belånt på møbler, for møbler er på ingen måde en god investering.
Jeg håber at det giver mening og ikke bare er en træls tilføjelse for I skal i hus og det er da helt fantastisk! Men giv jer selv lov til at drømme og glæde jer til at I får mulighed og råd til at købe møbler for jeres egne og "ikke-belånte" penge :)

27-11-2017
løbemor90
løbemor90
Barn på 3 år og 3 måneder

Denne kommentar er blevet slettet af forfatteren.

27-11-2017
løbemor90
løbemor90
Barn på 3 år og 3 måneder

Jeg ved godt tråden er lidt gammel efterhånden, men her er mit bud.

LAD VÆRE MED AT TAGE ET FORBRUGSLÅN, tog selv et dengang jeg var ung og fortrød det meget. Hvis jeg endelig skulle give nogle råd med på vejen i din beslutning ville det være at bruge en sammenligningshjemmeside som f.eks. den her: https://laanweb.dk/nye-sms-laan/ der er masser af dem på Google. Men pas på!

23-11-2017
JeanetteLaursen
JeanetteLaursen
Barn på 2 år og 8 måneder

Jeg har før overvejet at låne penge online, men valgte at spare op i stedet for.

Hvis du overvejer at låne penge bør du lave et budget, så kan du se om du kan få økonomien til at hænge sammen hvis du vil optage et lån.
Du kan sammenligne hurtiglån på https://www.hurtiglaannemt.dk og se de forskellige lånetilbud.

Men som sagt valgte jeg at spare op i 6 mdr. og kunne betale kontant, det vil jeg klart anbefale som den bedste løsning.

03-09-2017
Hlarsen39
Hlarsen39
Barn på 3 år og 6 måneder

Det er slet ikke noget at overveje - du skal låne pengene i banken! Jeg begriber ikke, at Folketinget ikke har sat en stopper for de forbandedet kviklån én gang for alle. Hvordan kan de tillade, at unge mennesker får ødelagt deres fremtid, fordi det er muligt at optage lån på nettet uden særlige krav. Se lige her, hvor lidt der kræves for at låne penge online: https://xn--lnbank-iua.dk/
Det skal jo gå galt for så mange, når man kan få et kviklån allerede fra, at man fylder 18 år og endda uden at stille sikkerhed overhovedet. Lad være med at låne penge og spar op i i stedet, siger jeg bare.

18-08-2017
Kregoe
Kregoe

Forbrugslån, kviklån, SMS lån og hvad disse hurtig lån ellers kaldes, skal man holde sig langt væk fra! Det er meget muligt, at de reklamerer med, at man kan låne gratis de første 30 dage, som her: http://kviklaan-info.dk/sms/.

Når det kommer til stykket, så er et gratis SMS lån helt sikkert ikke gratis i den sidste ende. Som mine forældre altid har lært mig, så skal man spare op i stedet for at låne!

22-05-2017
Fie1975
Fie1975
Planlægger

uh det er helt sikkert en god ide at sammenligne lån inden du tager dem.

I forhold til møbler, så har mange forretninger nogle rigtig gode aftaler om at betale på kredit. Men undersøg dem grundigt inden du vælger denne løsning. Sammenlign med forbrugslån på https://moneyarcher.com/dk/

15-05-2017
jeppen
jeppen
Barn på 3 år og 4 måneder

Absolut, no go! Har du set deres priser på lån? https://voreslaan.dk

Det er afsindig dyrt at optage kviklån. Tal heller med din bank

03-04-2017
noraberg
noraberg
Barn på 3 år og 11 måneder

Hej alle, jeg er ny herinde :)

Jeg kan kun sige at kæresten og mig har virkelig dårlige erfaringer. Selv om der er sammenlignings sider som http://xn--hveautomaten-6cb.dk/ og https://prestamo.dk/ så vi i det mindste ikke vi valgte det helt værste. Så føler jeg at renten var alt for høj på de kviklån.

Så bare et rigtig godt råd fra en kommende mor :) Spar penge op og køb først når du har råd!

08-03-2017
KimmieHA
KimmieHA
Planlægger

Helt enig i, at de hurtige forbrugslån er noget man forbinder med Luksusfælden. Men forskellen er, at dem der ender i problemer som det skildres i luksusfælden, ikke har overskud og styr på deres økonomi og typisk ikke har megen økonomisk forståelse.
Har man det, så er der ingen fare ved at tage et forbrugslån på nettet. Det er netop en god løsning for de, som står i en situation hvor de har brug for penge nu og her, og har fin mulighed for at tilbagebetale. De er også meget fleksible, så du selv er med til at bestemme hvor lang løbetiden på lånet skal være.
Jeg har selv brugt det da jeg stod i en situation hvor jeg manglede penge nu og her, og det gjorde den situation meget lettere at komme igennem at finde et lån der passede på min økonomi (jeg brugte www.fairbanker.com )
Når lånene heller ikke er så store, så er det også langt mere overskueligt. Så jeg ville klart anbefale det.

06-03-2017
ViggaL
ViggaL
Planlægger

Jeg kunne rigtig godt bruge nogle gode råd. Jeg har vist taget alt for mange hurtige lån. Det bliver skrap kost at få styr på det. Har dog taget et kig på denne side som sammenligner lån. Måske kan jeg finde et billigt samlelån: http://www.laanogsparpenge.dk

28-02-2017
mortenvermund
mortenvermund

Vil lige tilføje,at jeg ikke vil anbefale et lån,men det kan være en god løsning,hvis man har brug for tingene nu og her.. Jeg har også selv stået i netop samme situation, jeg fik anbefalet at kigge på lån her https://www.laan-365.dk hvilket jeg ikke har fortrudt, de har god info om hvad man skal gøre.

27-02-2017
analisejansen
analisejansen

100% no-go, så længe der er renter og gebyrer på! Hvis man ser på hvor meget man egentlig kommer til at betale i form af ÅOP(jeg så åop på op til 35% hos http://lån-sms.dk/ - hvilket jo er fuldstændig vanvittigt).

Selv hvis du kan få lov i banken til at låne til møbler, så vil du stadigvæk skulle betale minimum 10-15% i rente. Det bedste i kan gøre er at slå koldt vand i blodet, og leve med de ting i nu engang har, og så løbende skifte dem ud.

Renter er noget djævlen har skabt og jo før du indser at det kun er meget få ting i livet du behøver at låne penge til, jo før vil din økonomi bevæge sig i en fornuftig retning.

29-01-2017
MieAndersen23
MieAndersen23
Planlægger

Jeg er helt enig i, at man skal holde sig fra kviklån. Hvis banken siger nej, så er der nok en grund til det.
Jeg er ved at blive tosset over alle de reklamer, der kører i fjernsynet med, at man kan låne "gratis"... Så vidt jeg kan se, så er kviklån bestemt ikke gratis... Se lige renterne: http://trygt.dk/kviklaan op til 25%!
Det er ikke lige frem, hvad jeg kalder gratis. Problemet er bare, at der er mange, der falder for deres "gratis" snak og ikke lige tænker over, at det kun er den første måned, der er gratis.
Spar op eller køb brugt, der er ikke andre fornuftige alternativer.

27-01-2017
Ries1972
Ries1972
Planlægger

Vi har lige købt hus og havde brug for en ny sofa og et spisebord. Hos ilva købte vi begge dele og kunne få et lån uden renter. Så det kunne vi jo ligeså godt. Rigtig mange steder har rentefrie lån. Men jeg ved ikke hvordan det er når man er på KH. Dog vil jeg fraråde de forbrugslån med meget høje renter. Som andre siger, så kan jeg anbefale dba, tradono og trendsales. Du kan få alt til en billig pris

26-10-2016
kmbe
kmbe
Barn på 3 år og 1 måneder

Har du ikke set Luksusfælden???? Forbrugslån er helt klart et No Go - faktisk mener flere økonomer at dette lånetilbud burde være ulovligt.

26-10-2016
Henr83
Henr83

Denne kommentar er blevet slettet af forfatteren.

25-10-2016
Ries1972
Ries1972
Planlægger

Nå besluttede mig alligevel for at brugte møbler godt kan gå an.

 

Har derfor oprettet salg/bytte annoncer på dba og guloggratis - på sofa og sofabord.
Så må jeg jo se om nogen bidder på :D

25-11-2012
Lilleas
Lilleas
Der er opstået en fejl, prøv igen senere.
Indlæser ...