Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser for Libero Pointshop

Disse vilkår og betingelser gælder for ordrer, som er afgivet den 28. august 2025 eller senere. 

Generelt  

Libero Klubben leveres af Libero v/Essity Denmark A/S, Gydevang 33, 3450 Allerød.  

Disse vilkår og betingelser gælder for alle ordrer, du som medlem af Libero Klubben (i det følgende benævnt "du") afgiver fra Libero Klubben. 

Du kan læse vilkår og betingelser for medlemskab af Libero Klubben her og om, hvordan vi behandler dine personlige data i forbindelse med bestilling her.  


Bestil i Libero Klubben Pointshop 

Libero Klubben Pointshop ("Pointshoppen") er kun tilgængelig for personer over 18 år, der er medlemmer af Libero Klubben.   

Produkter kan bestilles mod indsamlede point.   

Nogle produkter kan også købes mod betaling (via den medfølgende betalingsløsning Klarna) eller mod en kombination af point og betaling.   

Oplysninger om din pointsaldo findes på "Min side".  

Det vil fremgå i Pointshoppen, hvor mange point der kræves for at bestille produktet. Produkter, der kun kan bestilles med point, kan kun lægges i kurven, hvis du har tilstrækkeligt med point. For produkter, der også kan købes mod betaling eller en kombination af point og betaling, vises også en værdi i danske kroner. Når du lægger disse produkter i indkøbskurven, vil de point, du har samlet, blive brugt først. Hvis du bestiller flere produkter på samme tid, fordeles pointene først på de produkter, der kun kan bestilles mod point, og derefter ligeligt på de øvrige produkter i indkøbskurven (hvilket har betydning i tilfælde af returnering). En eventuel overskydende værdi, som du skal betale, vises i danske kroner. Når du går til kassen, kan du vælge at betale dette beløb med din foretrukne betalingsmetode [via den medfølgende betalingsløsning/Clears].   


Levering  

Nogle produkter, f.eks. rabatkoder, leveres digitalt til den e-mailadresse, du har angivet, så snart vi har modtaget din bestilling/betaling.   
For fysiske leverancer varierer leveringstiden mellem forskellige typer af produkter. Anslået leveringstid  
  • Fotobog: 4-8 arbejdsdage  
  • Resterende pointvarer: 2 uger 
Afsenderen er Essity Hygiene and Health AB, og produkterne leveres til dit hjem eller dit lokale posthus afhængigt af produktets størrelse. Levering er gratis og kun inden for Sverige. Libero Klubben forbeholder sig ret til at opkræve et ekspeditionsgebyr for ordrer, der ikke afhentes.    


Fortrydelsesret  

Du har ret til at fortryde dit køb i Pointshoppen uden begrundelse.  

Bemærk, at fortrydelsesretten f.eks. ikke gælder for: 

  • Hygiejneprodukter i tilfælde, hvor forseglingen er brudt,  
  • Produkter, hvis mærkning er blevet fjernet, f.eks. hang tags, 
  • Produkter, der er lavet eller tilpasset specielt til dig, efter dine specifikationer eller på anden måde har et tydeligt personligt præg, f.eks. navneskilte, fotobøger eller andre personlige produkter,  
  • Produkter, der leveres digitalt, da disse anses for at være forbrugt ved levering. 
Når du modtager produktet, kan du undersøge det i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå dets egenskaber og funktion, men hvis du håndterer produktet i større omfang end dette, kan vi opkræve dig for produktets værdiforringelse. Hvis produktet er brugt eller beskadiget, kan værdiforringelsen omfatte produktets fulde værdi. Vi vil gøre dette ved for det første at modregne i en eventuel tilbagebetaling og for det andet mod point, der returneres til din medlemskonto.   
Hvis du vil gøre fortrydelsesretten gældende, skal du give os tydelig besked senest 14 dage efter, at du har modtaget varen.  
Denne meddelelse kan du let og enkelt sende til support@libero.dk. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen i Bilag 1, men det er ikke obligatorisk. 
Liberoklubben tilbyder ikke åbne købs- eller bytterettigheder ud over din lovpligtige fortrydelsesret.   


Returnering af varer   

Du skal returnere produktet til os senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du gør din fortrydelsesret gældende. 

Bemærk, at du skal returnere produkterne til os for egen regning og risiko, og vi anbefaler, at du bruger en sporbar leveringstjeneste, da vi ikke kan holdes ansvarlige, hvis pakken går tabt eller beskadiges under transporten. Sørg for at vælge en leveringsmetode, hvor fragtfirmaet leverer din returpakke direkte til adressen. Vi har ikke mulighed for at afhente på et opsamlingssted. Produkter, der er beskadiget under transporten, refunderes ikke.  

Vi tilbyder ikke åbent køb eller bytteret ud over din lovpligtige fortrydelsesret. Hvis du vil bytte en vare, skal du derfor foretage en returnering som ovenfor og afgive en ny ordre på det produkt, du ønsker i stedet. 


Tilbagebetaling  

I tilfælde af returnering på grund af afbestilling eller reklamation vil du blive refunderet via den metode, der blev brugt til at afgive ordren. Det betyder, at du vil blive krediteret med point på din medlemskonto i det omfang, der blev brugt point ved bestillingen, og i det omfang, du har betalt for bestillingen, vil der blive foretaget en tilbagebetaling via din oprindelige betalingsmetode. Alle tilbagebetalinger håndteres af Klarna.   

Vi vil bestræbe os på at tilbagebetale dig uden unødig forsinkelse, om under alle omstændigheder senest 14 dage efter, at vi har modtaget de returnerede varer.  

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst. 

Hvis du returnerer en vare til os uden at følge instruktionerne i disse vilkår og betingelser, forbeholder vi os ret til hverken at refundere eller sende produktet tilbage til dig.   


Gyldighedsperiode for digitale produkter  

Digitalt leverede produkter har en begrænset gyldighedsperiode, som er angivet på produktet eller i den e-mail, som produktet leveres med.   


Begrænsning af ansvar  

Vi kan ikke garantere, at billederne af produkterne i butikken afspejler produktets nøjagtige udseende eller egenskaber, f.eks. kan farver vises forskelligt afhængigt af den skærm, der bruges til at besøge butikken. Det samme gælder for personaliserede produkter som f.eks. fotobogen, der oprettes i appen.  

Vi tager forbehold for eventuelle fejl i Pointshoppen, såsom pris- eller produktoplysninger m.m. Vi forbeholder os ret til at rette eventuelle fejl efterfølgende. Vi forbeholder os også ret til at justere priser, samt for slutsalg, tekniske problemer og eventuelle stavefejl i Pointshoppen.   


Kontakt Libero Support  

support@libero.dk 


Klager   

Hvis produktet er beskadiget, når du modtager det, ikke svarer til den kvalitet, der blev angivet på bestillingstidspunktet, eller hvis det produkt, du har modtaget, på anden måde ikke svarer til din bestilling, bedes du kontakte os hurtigst muligt på support@libero.dk.    

Hvis vi ikke kan finde en løsning på din klage, har du mulighed for at henvende dig til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Visse betingelser skal være opfyldt, før Mæglingsteamet for Forbrugerklager kan behandle din klage. Du kan læse mere på nævneneshus.dk. Du kan desuden finde et link til Klageportalen for Nævnenes Hus her


Bilag 1 

Standardfortrydelsesformular 

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til: Libero v/Essity Denmark A/S, Gydevang 33, 3450 Allerød eller via e-mail til support@libero.dk. 

Jeg/vi meddeler hermed, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med mit/vores køb af følgende produkter: 

Bestilt den: 

Forbrugerens navn/Forbrugernes navne: 

Forbrugerens adresse/Forbrugernes adresse: 

Dato: